Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(1)
Czytelnia Konin
(1)
Autor
Broma Karolina
(1)
Broma Paulina
(1)
Gilces Calver
(1)
Slack Laura
(1)
Więcek Katarzyna
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Wzornictwo przemysłowe
(2)
Design
(1)
Designerzy
(1)
Kondycjonowanie
(1)
Opakowania
(1)
Sztuka reklamowa
(1)
Sztuka stosowana
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Problematyka Opakowanie i forma, w której zostało zaprojektowane, ma do spełnienia klika prostych funkcji: umożliwia dystrybucję i przechowywanie produktów, pakuje produkt w sposób prosty acz skuteczny, informuje konsumentów o tym, jaki produkt znajduje się w środku oraz jak z niego korzystać. Na ostateczny kształt opakowania ma wpływ bardzo wiele czynników. Książka Czym jest projektowanie opakowań? opisuje te czynniki, począwszy od analizy wytycznych klienta, co wpływa na podeście designera do pracy nad danym projektem. Anatomia projektu W książce Czym jest projektowanie opakowań? design opakowania rozłożono na czynniki pierwsze. Możemy się z niej dowiedzieć, jak stosowane są poszczególne komponenty -takie jak struktura, rozkład i hierarchia informacji, fotografie, ilustracje czy elementy wykończeniowe opakowania - wszystkie razem i każdy z osobna. Książka prezentuje także różnorodne podejścia do projektowania opakowań oraz to, w jaki sposób projektanci stale wykorzystują coraz nowsze rozwiązania technologiczne, dostosowując je do wymagań swoich klientów. Portfolia Projektowanie opakowań to dział designu, którym zajmuje się dość eklektyczna grupa projektantów. Niektórzy z nich pracują dla wielkich firm o zasięgu globalnym, inni działają niezależnie, pracując dla konkretnego rynku, kraju lub też w zespołach designerskich będących częścią firm działających na zupełnie innym polu. Ostatni dział książki, w którym przeanalizowano pracę różnych agencji designu, pokazuje jak inspirujące i kreatywne może być projektowanie opakowań. Rozdziały: Problematyka 06 Rola opakowania 10 Perspektywa historyczna 14 Uwarunkowania marketingowe 16 Miejsce opakowania w marketingu mix 20 Lokalnie czy globalnie 26 Pomiar wpływu designu opakowania na sukces produktu 30 Środowisko detaliczne 32 Marka zastrzeżona kontra marka własna 38 Szybkość wyboru 40 Wybór samodzielny i wspomagany wybór samodzielny 42 Siła sprawcza opakowania 44 Manifestacja marki 46 Różnicowanie produktów 50 Linie (grupy produktów) i pojedyncze produkty 54 Zachowania sektorowe 58 Pozycjonowanie produktu na rynku 62 Uwarunkowania związane z ochroną środowiska 66 Legislacja Anatomia projektu 68 Anatomia 70 Design strukturalny 72 Opakowania kartonowe 76 Butelki 80 Tuby 84 Puszki 88 Pudełeczka i słoiczki 92 Opakowania zbiorcze 96 Opakowania clamshell i blister 100 Opakowania płyt CD 104 Opakowania prezentów 108 Innowacyjne formaty 112 Materiały 116 Elementy graficzne 118 Branding 122 Typografia 126 Rozplanowanie i hierarchia informacji 130 Tylna strona opakowania 134 Język 136 Fotografia 142 Ilustracja 146 Kolor 150 Symbole i ikonki 154 Faktura opakowania i dodatkowe efekty 158 Waga, wymiary i kody kreskowe Portfolia 160 Portfolia 162 Arnell Group 170 Curiosity 178 Doyle Partners 186 Duffy Worldwide 194 Lewis Moberly 202 Lippa Pearce 210 Michael Nash Associates 218 Pentagram 226 Shiseido 234 Slover AND Company 242 Turner Duckworth Etcetera 250 Polecane tytuły 252 Słowniczek 254 Indeks 256 Podziękowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 248-250
Książka ta prezentuje konkretne produkty, umożliwiając dokładne zapoznanie się z procesami projektowania. Jakie są główne aspekty tworzenia produktu, okres jego użytkowania, i rynek? Celem tej książki jest ukazanie materialnych i metafizycznych aspektów w projektowaniu produktu. Wzornictwo przemysłowe to wieloznaczny termin zawierający w sobie projektowanie oświetlenia, mebli, grafikę, modę a także projektowanie przemysłowe. Wraz z komunikacją globalną, ograniczenia percepcji i materii zacierają się. Różnorodność narzuca nowe formy komunikacji, konfrontacji i kreatywności. Zjawisko to widoczne jest w portfoliach różnych projektantów prezentujących odmienne style. Jednakże, wciąż istnieją (i zawsze będą istnieć) wąskie specjalizacje w dziedzinie projektowania produktu. Czy projektanci to nowa generacja futurologów? Nie, ale powinni znać potrzeby ludzi, umieć odczytać relacje między przeszłością, teraźniejszością a przyszłością, oraz przewidywać zmiany polityczne, społeczne i emocjonalne jakie zachodzą w ich otoczeniu. Rozwój technologii w systemach informacyjnych i logistycznych sprawił, że "globalni sąsiedzi" zbliżyli się do siebie. Projektowanie stało się nową formą ekspresji, zaś produkty - środkiem wymiany. Produkty jako wymienniki tworzą dochód. Postrzeganie designu w biznesie zmieniło się. Jest ono obecnie kluczowym elementem wielkich korporacji. Firmy zauważyły, że inwestowanie w design jest opłacalne. Dokładnie przemyślany produkt może stać się ikoną - wizytówką firmy lub projektanta. Gwarantuje też wyjątkową pozycję na rynku. Projektowanie produktu dotyczy tworzenia obiektu począwszy od rysunków, szkiców, prototypów lub modeli, poprzez fazę produkcji, logistyki, aż po dystrybucję. Produkty są projektowane zgodnie z określonymi wartościami wyznaczonymi przez projektanta, klienta lub końcowego użytkownika. Produkt "istnieje" dopóki moda lub postęp technologiczny nie narzucą nam nowego kryterium wyboru. Jak można tworzyć w sposób bardziej innowacyjny i odważny uwzględniając jednocześnie oczekiwania użytkowników? Produkty określają naszą pozycję społeczną. Może prowadzić to do manipulowania kontekstem społecznym produktu. Obecnie możliwości wyboru są nieograniczone. Jak, wobec tego, ulepszyć istniejący przedmiot lub zaoferować coś nowego? W obliczu globalizacji i nowych technologii, twórcy powinni na nowo zastanowić się nad pytaniem "czym jest wzornictwo" Na kim spoczywa odpowiedzialność za projektowanie przyszłości i spełnianie naszych oczekiwań?"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 88828 /74 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej